W związku z epidemią Koronawirusa Rzecznik Finansowy uruchomił specjalną infolinię i adres e-mail w ramach akcji: Finanse w czasie koronawirusa – zgłoś problem Rzecznikowi Finansowemu. Na skutek informacji uzyskanych tą drogą od klientów podjął wiele opisanych poniżej działań. W szczególności analizował warunki tzw. „wakacji kredytowych” oferowanych przez banki. Zbadał też zagraniczne rozwiązania ustawowe pozwalające na odroczenie spłaty rat kredytowych. Więcej szczegółów poniżej.
o Decyzja sądu w związku z pozwem Rzecznika Finansowego przeciwko Santander Bank Polska
o Rzecznik Finansowy wystąpił do sądu przeciwko Santander Bank Polska
o Rzecznik Finansowy o bankach w procesie restrukturyzacji finansowej
o Analiza: „Wakacje kredytowe” – rozwiązania zagraniczne. Niemcy.
o Analiza: „Wakacje kredytowe” – rozwiązania zagraniczne. Węgry.
o Analiza: „Wakacje kredytowe” – rozwiązania zagraniczne. Włochy.
o Analiza: „Wakacje kredytowe” – rozwiązania zagraniczne. Austria.
o Rzecznik Finansowy interweniuje w sprawie informowania BIK o skorzystaniu z wakacji kredytowych
o Stanowisko Rzecznika Finansowego odnośnie potwierdzenia salda w aneksach „wakacji” kredytowych”
o Wniosek Rzecznika Finansowego o wszczęcie postępowań przez UOKiK.
o Rzecznik Finansowy interweniuje w sprawie długiego terminu wypłaty lokaty
o Rzecznik Finansowy o przerwach w OC komunikacyjnym
o Warunki odroczenia rat kredytowych – zestawienie Rzecznika Finansowego
o Rzecznik Finansowy zbada warunki „wakacji kredytowych”
o Rzecznik Finansowy apeluje o rozwiązania dla klientów ubezpieczycieli w związku z COVID-19